Wednesday, 27 September 2017

Benny Hinn's Nevø kritiserer Velstands Evangeliet

Matteus 21: 12 Så gikk Jesus inn på tempelplassen og jaget ut alle dem som solgte og kjøpte der. Han veltet pengevekslernes bord og duehandlernes benker 13 og sa til dem: «Det står skrevet: Mitt hus skal kalles et bønnens hus. Men dere gjør det til en røverhule.»

Benny Hinn er kanskje en av de aller mest kjente velstands predikantene i verden. Han raker inn gigantiske summer, har privatfly og bruker evangeliet som forretnings virksomhet for å berike seg selv. I artikkelen nedenfor beskriver nevøen til Benny Hinn hvordan forretningen fungerer. Ting har ikke forandret seg stort. Jesus jagde ut slike mennesker ut av templet (Guds hus). Og på samme måte må Kristne kritisere denne typen maktmisbruk der kirken (felleskapet av troende) blir brukt som en pengemaskin for å berike de få på bekostning av de som betaler.

Benny Hinn er et eksempel på et menneske som skader evangeliet mer enn noen ateist. Og som Kristne så må også vi drive ut velstands predikanter som ikke preker evangeliet, men som har gjort Guds hus om et til en pengemaskin.

Dette betyr ikke nødvendigvis at Benny Hinn ikke gjør gode ting eller at folk ikke blir frelst på møtene hans. En kan bekrefte det som er positivt og kritisere negative elementer.



Artikkelen: Benny Hinn is my Uncle but the prosperity Gospel is not for me

No comments:

Post a Comment